Blog wykorzystuje technologie plików "cookies", które podczas korzystania przez Użytkowników i Gości Bloga, zapisywane są w ich urządzeniach końcowych. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Bloga na urządzeniu końcowym Użytkownika i Gościa. Zobacz politykę prywatności oraz Szczegóły używanych ciasteczek.
Tak, zgadzam się
Luxury NewsLuxury News
Zmiana wielkości czcionkiAa
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Aktualnie czytasz: Hermes vs Klientki. Kto wygrał sądową batalię o torebkę Birkin?
Udostępnij
Zmiana wielkości czcionkiAa
Luxury NewsLuxury News
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Szukaj
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Follow US
Luxury News > Moda > Hermes vs Klientki. Kto wygrał sądową batalię o torebkę Birkin?
Moda

Hermes vs Klientki. Kto wygrał sądową batalię o torebkę Birkin?

Consulting Premium
Zaktualizowano: 23.09.2025 15:44
Consulting Premium
Udostępnij
Hermes Vs Klientki Torebka Birkin8
Udostępnij

Luksusowa torebka Birkin od lat uchodzi za symbol prestiżu i niedostępności. Dla wielu osób na całym świecie jest nie tylko elementem garderoby, lecz także inwestycją. Na aukcjach osiąga ceny wyższe niż złoto czy dzieła sztuki. Nic dziwnego, że wokół zasad jej sprzedaży wybuchają emocje. W Stanach Zjednoczonych toczył się proces, który przyciągnął uwagę nie tylko miłośników mody, ale także prawników specjalizujących się w prawie antymonopolowym. Sprawa Hermes vs. klientki przejdzie do historii. 

Spis treści
Hermès vs klientki – zarzuty o „ukrytą loterię”Wyrok sądu: Hermès może decydować, kto kupi BirkinDlaczego Hermès wygrał?Torebka Birkin – luksus niedostępny dla każdegoHermès vs klientki – co dalej?

Hermès vs klientki – zarzuty o „ukrytą loterię”

Troje klientów pozwało francuski dom mody, twierdząc, że aby kupić torebkę Birkin, trzeba najpierw wydać fortunę na inne akcesoria – szale, buty czy biżuterię. Zdaniem pozywających, w butikach Hermèsa obowiązuje swoista „ukryta loteria”. Osoby z „odpowiednią historią zakupów” są przesuwane na początek listy oczekujących. Natomiast nowi klienci pozostają bez szans. Ich zdaniem to nieuczciwa praktyka, która sztucznie zawyża realną cenę kultowej torebki.

Wyrok sądu: Hermès może decydować, kto kupi Birkin

Sprawę rozstrzygał sędzia James Donato w Kalifornii. To już drugi raz, gdy zajął się konfliktem Hermès vs klientki. I ponownie przyznał rację francuskiemu domowi mody. W wyroku z września 2025 roku stwierdził, że choć polityka sprzedaży może wydawać się surowa, nie stanowi ona naruszenia zasad uczciwej konkurencji.

Hermes Vs Klientki Torebka Birkin6
Hermes Vs Klientki Torebka Birkin5
Birkin Bag, fot. sothebys.com
Hermes Vs Klientki Torebka Birkin4

„Może być tak, że Hermès rezerwuje torebki »Birkin« dla tych klientów, którzy płacą najwięcej, jednak postępowanie to nie łamie prawa” – napisał sędzia. Co więcej, zastrzegł, że powodowie nie będą mogli odwołać się od tej decyzji. Dlatego wyrok budzi jeszcze więcej kontrowersji. 

Dlaczego Hermès wygrał?

Kluczowe dla sądu było to, że rynek dóbr luksusowych jest konkurencyjny. Jak zauważył Donato, jeśli Hermès wymaga od klientów wielkich wydatków, to otwiera drogę dla konkurentów, którzy mogą zaoferować własne luksusowe torebki bez dodatkowych wymogów. Oznacza to, że polityka marki oparta na ekskluzywności mieści się w granicach prawa. Taka praktyka sprzedaży nie jest bowiem monopolem. Dlatego Hermes ma rację i nadal może sprzedawać torebkę Birkin “wybranym”.

Torebka Birkin – luksus niedostępny dla każdego

Wyrok w sprawie Hermes vs. klientki jasno pokazuje, że torebka Birkin pozostaje dobrem absolutnie wyjątkowym.

Hermes Vs Klientki Torebka Birkin3
Hermes Vs Klientki Torebka Birkin2
fot. hermes.com
Hermes Vs Klientki Torebka Birkin1

Dostępnym nie tylko dla tych, którzy mają środki, ale też dla tych, którzy przez lata budują relację z marką. Strategia Hermèsa polega bowiem nie na masowej sprzedaży, lecz na pielęgnowaniu statusu i unikalności produktu. Może dlatego właśnie marka jako jedyna nie odczuwa kryzysu na rynku dóbr luksusowych. 

Hermès vs klientki – co dalej?

Choć przegrani klienci nie mogą już odwołać się od decyzji, sprawa wywołała globalną dyskusję. Jedni podziwiają Hermèsa za konsekwencję w utrzymywaniu rangi torebki Birkin. Natomiast inni widzą w tym przykład dyskryminacji i sztucznego ograniczania dostępu. Niezależnie od ocen, jedno jest pewne. Proces Hermès vs klientki potwierdził, że luksusowe marki mają prawo decydować, kto i na jakich warunkach może dołączyć do grona posiadaczy najbardziej pożądanych torebek świata.

Powiązane artykuły

Dior, Mia Goth i Jonathan Anderson – nieznane oblicze tradycyjnego domu mody

Druk 3D – czy jest przyszłością mody luksusowej?

Zainwestuj w torebkę! Dlaczego torebki marek luksusowych są doskonałym sposobem na lokowanie kapitału?

Giorgio Armani nie żyje. Odszedł król włoskiej elegancji

Maison Margiela i Miley Cyrus

Consulting Premium 2025-09-23 2025-09-23
Udostępnij
Facebook Twitter Email Drukuj
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Proszę zaznacz ocenę

Polecane artykuły

Mia Goth Dior
Moda

Dior, Mia Goth i Jonathan Anderson – nieznane oblicze tradycyjnego domu mody

2025-09-21
Druk 3d W Modzie
ModaTechnologia

Druk 3D – czy jest przyszłością mody luksusowej?

2025-09-19
Torebki Marek Luksusowych
InwestycjeModa

Zainwestuj w torebkę! Dlaczego torebki marek luksusowych są doskonałym sposobem na lokowanie kapitału?

2025-09-09
Girogio Armani nie żyje
Moda

Giorgio Armani nie żyje. Odszedł król włoskiej elegancji

2025-09-05
Kategorie
  • Hotele
  • Nieruchomości
  • Restauracje
  • Podróże
  • Moda
  • Sztuka
  • Inwestycje
O nas
Luxury News • narzędzie do komunikacji dla marek premium. To także społeczność tworząca najnowsze wiadomości ze świata luksusu. To głos reprezentujący branżę premium i super premium.
Linki
  • Jak wstawić artykuł na WordPress?
  • Jak napisać dobry artykuł newsowy?
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Cookies
  • FAQ
  • Kontakt
Dołącz do Luxury News

    © LuxuryNews.pl. All Rights Reserved.
    Login
    Welcome Back!

    Sign in to your account

    Zapomniałeś hasła?