Serce mody i luksusu bije we Włoszech. Wie to również Tiffany & Co. Dlatego otwiera butik w Mediolanie. Jest to miejsce niezwykłe. Nie tylko ze względu na bezcenne klejnoty z oferty Tiffany. Jest bowiem zaprojektowane jak prawdziwa oaza ekskluzywności. Jak wygląda butik w Mediolanie i dlaczego jest tak wyjątkowy?
Tiffany otwiera butik w Mediolanie – jak wygląda to niezwykłe miejsce w sercu Włoch?
W samym sercu złotego trójkąta mediolańskiej mody, na prestiżowej Via Montenapoleone, błękitny blask Tiffany’ego przyciąga wzrok jak drogocenny kamień wśród eleganckiej architektury XIX wieku. Nowy butik, zaprojektowany przez Petera Marino, to prawdziwa świątynia luksusu. Jest ogromny. Na ponad 1200 metrach kwadratowych goście mogą zanurzyć się w świat wyrafinowanego designu, rzadkich kamieni szlachetnych i rzemiosła najwyższej próby.









Tiffany, butik w Mediolanie, fot. https://wwd.com/
Dodatkowo klasyczna elegancja łączy się tu z nowoczesnością – marmury, złote akcenty, ręcznie wykonane detale i sztuka współczesna dialogują z legendarnym kolorem „Tiffany Blue”. Czy można sobie wyobrazić bardziej poetyckie tło dla opowieści o wiecznej miłości i ponadczasowym pięknie?
Nie tylko sklep – jak zaprojektowany jest największy butik Tiffany w Mediolanie, a nawet w Europie?
To miejsce to nie tylko przestrzeń handlowa. Można patrzeć na to niezykłe miejsce jak na manifest estetyki i ambicji marki. Każde pomieszczenie mediolańskiego butiku Tiffany przypomina rozdział ekskluzywnej powieści. Poczynając od salonów wysokiej biżuterii, przez sale prywatnych konsultacji, aż po galeryjne ekspozycje pereł i diamentów z nieistniejącej już kopalni Argyle.
Peter Marino stworzył miejsce, które nie sprzedaje, lecz opowiada: o historii, dziedzictwie, ale też o przyszłości Tiffany’ego jako globalnej ikony luksusu. Przestrzeń tętni światłem, kunsztem i szacunkiem dla rzemiosła – czyż nie tak powinien wyglądać nowoczesny pałac marzeń?
Dlaczego Mediolan?
Mediolan to nie przypadek – to świadomy wybór i elegancki gest w stronę europejskiej stolicy designu. Mediolan to miasto, w którym haute couture sąsiaduje z awangardową architekturą. Natomiast tradycja spotyka się tu z odwagą nowoczesności. Dlatego też jest idealnym domem dla nowej „ambasady Tiffany’ego”. W otoczeniu butików takich marek jak Prada, Gucci, Valentino czy Dolce & Gabbana, Tiffany&Co nie tylko wpisuje się w pejzaż luksusu, ale także wznosi własny monument wyrafinowania i klasy. Czy można było wybrać lepsze miejsce, by tchnąć nowe życie w legendę i celebrować sztukę jubilerską jako współczesną formę kultury?