Nowe Ferrari F80 to samochód powoduje szybsze bicie serca u fanów motoryzacji. Czy to jednak kolejny „szybki i drogi” supersamochód, czy coś więcej? Z pewnością auto jest wyjątkowe pod każdym względem – nie tylko z uwagi na osiągi, ale także z powodu kontrowersyjnej decyzji Ferrari o użyciu silnika V6. Co tak naprawdę wyróżnia ten model i dlaczego już teraz mówi się o nim, że na zawsze zmienił świat supersamochodów?
Co wyróżnia Ferrari F80?
Ferrari F80 to pierwszy model hybrydowy z silnikiem V6. Kontrowersyjnie. Taki wybór może szokować wiernych fanów marki, przyzwyczajonych do potężnych V8 czy legendarnego V12. Zastosowanie mniejszej jednostki napędowej może wydawać się chybione, ale kryje za sobą zaawansowane technologie. Samochód jest niebywale wydajny i ekologiczny. Podwójnie doładowany silnik o pojemności 3 litrów dostarcza aż 900 KM, a dodatkowe 300 KM zapewniają trzy silniki elektryczne.



Czy mniejszy silnik jest krokiem w tył? Wręcz przeciwnie! Ferrari F80 pokazuje, że moc można generować efektywnie, dbając jednocześnie o środowisko i osiągi.
Przełomowe osiągi i parametry techniczne
Supersamochód F80 to absolutny majstersztyk inżynierii. W tym przypadku dane mówą same za siebie i nie potrzebują komentarza.
- Moc: 1200 KM (900 KM z silnika V6 + 300 KM z silników elektrycznych)
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 2,15 sekundy
- Przyspieszenie 0–200 km/h: 5,75 sekundy
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
- Napęd: Hybrydowy z trzema silnikami elektrycznymi
- Aerodynamika: Aktywne tylne skrzydło, ruchome lotki, 1000 kg docisku przy 250 km/h
- Waga: Monokok z włókna węglowego, dach karbonowy, aluminiowe ramy pomocnicze
Luksusowy minimalizm i aerodynamika
Ferrari F80 to nie tylko potężna maszyna, ale także piękne auto. Każda linia nadwozia została zaprojektowana z myślą o aerodynamice. Nie ma tu miejsca na zbędne ozdoby czy niepotrzebne przetłoczenia. Ogromne tylne skrzydło, ruchome lotki z przodu i duży dyfuzor z tyłu sprawiają, że samochód nie tylko wygląda futurystycznie, ale także rozrywa powietrze przed sobą, generując imponujący docisk.
Wnętrze F80? Minimalistyczne, ale luksusowe. Ciekawostką jest brak ekranu dla pasażera, co podkreśla, że cała uwaga skupia się na kierowcy. Technologia „Boost Optimization” dodatkowo zwiększa możliwości auta na torze, zapewniając optymalne przyspieszenie w kluczowych momentach jazdy.
Limitowany unikat dla wybranych
Ferrari F80 powstanie w limitowanej edycji zaledwie 799 egzemplarzy, z których każdy został wyceniony na 15 milionów złotych. Choć kwota wydaje się astronomiczna, samochód wyprzedał się prawdopodobnie jeszcze przed oficjalną premierą. Ferrari zawsze prezentuje swoje dzieła wybranym klientom w pierwszej kolejności.
Ferrari F80 – motoryzacyjne arcydzieło
To nie tylko kolejny supersamochód – to symbol technologicznego przełomu i nowego podejścia do projektowania samochodów. Dzięki potężnym osiągom, luksusowemu wykończeniu i nowatorskim rozwiązaniom technologicznym, ten model stał się ikoną na długo przed oficjalną premierą.
Redaktor Luxury News
Malcolm Lux
Źródło: ferrari.com
Firma: Ferrari