Blog wykorzystuje technologie plików "cookies", które podczas korzystania przez Użytkowników i Gości Bloga, zapisywane są w ich urządzeniach końcowych. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Bloga na urządzeniu końcowym Użytkownika i Gościa. Zobacz politykę prywatności oraz Szczegóły używanych ciasteczek.
Tak, zgadzam się
Luxury NewsLuxury News
Zmiana wielkości czcionkiAa
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Aktualnie czytasz: Burberry wymienia prezesa i wytycza nowy kierunek rozwoju
Udostępnij
Zmiana wielkości czcionkiAa
Luxury NewsLuxury News
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Szukaj
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Follow US
Luxury News > Moda > Burberry wymienia prezesa i wytycza nowy kierunek rozwoju
Moda

Burberry wymienia prezesa i wytycza nowy kierunek rozwoju

Joanna Baran
Zaktualizowano: 16.07.2024 09:34
Joanna Baran
Udostępnij
Logo Burberry 02.svg
fot. wikipedia.org
Udostępnij

Spis treści
Burberry wymienia prezesa – powodyHistoria markiNowy stary kierunek. Joshua Schulman obiecuje przywrócić Burberry na tradycyjne toryPrzyszłość brytyjskiej marki

Burberry, znana brytyjska marka luksusowej odzieży i dodatków, przechodzi znaczące zmiany w zarządzie i strategii. Po niezadowalających wynikach finansowych w pierwszej połowie 2024 roku doszło to zmiany na stanowisku CEO. Ruchy są radykalne. Zdecydowano o zwolnieniu prezesa generalnego Jonathana Akeroyda. Firma już mianowała nowego CEO, Joshuę Schulmana, byłego szefa Coach. Obiecuje on powrót do bardziej tradycyjnego wyglądu oraz przesunięcie marki w kierunku ekskluzywnego rynku luksusowego.

Burberry wymienia prezesa – powody

Burberry ostrzegł inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę. Naturalnie spowodowało to  spadek wartości akcji do najniższego poziomu od ponad dekady. W ciągu 13 tygodni do 29 czerwca 2024 roku sprzedaż bazowa spadła o 21 procent.

Gsgjuojwiaar41b
Spadek akcji Burberry, fot. x.com (gurgavin)

Firma spodziewa się strat operacyjnych za pierwszą połowę roku, a akcje spadły o 17 proc., osiągając poziom 738 pensów. Takie wyniki są efektem spowolnienia w sektorze luksusowym oraz niezadowolenia klientów ze zmiany stylu. Firma chciała wyjść poza kojarzoną z nią klasykę i być bardziej trendy. Klienci jednak nie zaakceptowali takich ruchów.

Historia marki

Burberry, założona w 1856 roku, jest znana z klasycznych trenczy i charakterystycznego wzoru w kratkę. Marka była synonimem brytyjskiej elegancji i jakości. Zdobyła uznanie na całym świecie. W ostatnich latach firma próbowała zmienić swój wizerunek pod kierownictwem Jonathana Akeroyda oraz poprzedniego włoskiego zespołu zarządzającego z Marco Gobbetti i Riccardo Tisci na czele. Jednak zmiany te nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, a Burberry nie zdołało utrzymać tempa wzrostu.

Nowy stary kierunek. Joshua Schulman obiecuje przywrócić Burberry na tradycyjne tory

Coś w tym jest, że prawdziwa elegancja i luksus wiążą się z klasyką. Joshua Schulman, nowy dyrektor generalny Burberry, planuje przywrócić marce bardziej tradycyjny wygląd, jednocześnie przenosząc firmę na wyższy poziom luksusu. Schulman, który wcześniej zarządzał Michael Kors i Coach, ma bogate doświadczenie w branży luksusowej. Wspólnie z projektantem Danielem Lee, który dołączył do Burberry w 2022 roku, Schulman zamierza ożywić markę i przyciągnąć bardziej zamożnych klientów.

Przyszłość brytyjskiej marki

Burberry planuje inwestować nadwyżkę finansową w rozwój, zamiast wypłacać dywidendę. Cel jest jeden – poprawa sytuacji finansowej firmy. Nowa strategia zakłada powrót do korzeni marki, z naciskiem na tradycyjne,bardzo  luksusowe produkty. Firma chce przyciągnąć klientów szukających klasycznej elegancji i wysokiej jakości, co ma pomóc w odzyskaniu pozycji na rynku.

Zmiany w zarządzie Burberry i nowa strategia mają na celu przywrócenie marce dawnej świetności i stabilizacji finansowej. Joshua Schulman, nowy prezes, wprowadza bardziej tradycyjny wygląd oraz ekskluzywną ofertę, aby przyciągnąć zamożnych klientów i odbudować pozycję Burberry na rynku luksusowym. Czas pokaże, czy te działania przyniosą oczekiwane rezultaty i pozwolą firmie wrócić na ścieżkę wzrostu.

Redaktor Luxury News

Joanna Baran

źródło: nytimes.com

Firma: Burberry

Powiązane artykuły

Małgosia Bela w niezwykłej kampanii

Jonathan Anderson dyrektorem Diora – wszystkie kolekcje w jednych rękach

Co to za firma AIM’N?

Cannes 2025 – między sztuką a luksusem

Torebki wieczorowe premium – top 10 marek

Joanna Baran 2024-07-16 2024-07-16
Udostępnij
Facebook Twitter Email Drukuj
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Proszę zaznacz ocenę

Polecane artykuły

Małgosia Bela Kampania 2026
Moda

Małgosia Bela w niezwykłej kampanii

2025-06-06
Jonathan Anderson Dyrektorem Diora
Moda

Jonathan Anderson dyrektorem Diora – wszystkie kolekcje w jednych rękach

2025-06-02
Co To Za Firma Aim'n
Moda

Co to za firma AIM’N?

2025-06-02
Cannes 2025
Moda

Cannes 2025 – między sztuką a luksusem

2025-05-16
Kategorie
  • Hotele
  • Nieruchomości
  • Restauracje
  • Podróże
  • Moda
  • Sztuka
  • Inwestycje
O nas
Luxury News • narzędzie do komunikacji dla marek premium. To także społeczność tworząca najnowsze wiadomości ze świata luksusu. To głos reprezentujący branżę premium i super premium.
Linki
  • Jak wstawić artykuł na WordPress?
  • Jak napisać dobry artykuł newsowy?
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Cookies
  • FAQ
  • Kontakt
Dołącz do Luxury News

    © LuxuryNews.pl. All Rights Reserved.
    Login
    Welcome Back!

    Sign in to your account

    Zapomniałeś hasła?