Blog wykorzystuje technologie plików "cookies", które podczas korzystania przez Użytkowników i Gości Bloga, zapisywane są w ich urządzeniach końcowych. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Bloga na urządzeniu końcowym Użytkownika i Gościa. Zobacz politykę prywatności oraz Szczegóły używanych ciasteczek.
Tak, zgadzam się
Luxury NewsLuxury News
Zmiana wielkości czcionkiAa
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Aktualnie czytasz: Zmiana dyrektora. Demna Gvasalia i Gucci
Udostępnij
Zmiana wielkości czcionkiAa
Luxury NewsLuxury News
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Szukaj
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Follow US
Luxury News > Moda > Zmiana dyrektora. Demna Gvasalia i Gucci
Moda

Zmiana dyrektora. Demna Gvasalia i Gucci

Joanna Baran
Zaktualizowano: 15.03.2025 23:42
Joanna Baran
Udostępnij
Demna Gvasalia Gucci
fot. Demna Gvasalia w Gucci, forbes.com
Udostępnij

Zmiany w wielkich domach mody ciąg dalszy. Niedawno Donatella Versace ogłosiła, że odchodzi i ustępuje ze stanowiska dyrektora kreatywnego domu mody. W chwilę potem Sabato de Sarno poinformował, że w połowie 2025 roku rezygnuje ze współpracy z Gucci. Marka zmienia dyrektora kreatywnego. Gucci z Demna Gvasalia u sterów zmieni oblicze włoskiej mody? Równocześnie warto zapytać, czy wyciągnie firmę z kłopotów finansowych?

Spis treści
Demna Gvasalia u sterów GucciKim jest projektantPozycja i kondycja Gucci na rynku

Demna Gvasalia u sterów Gucci

Czy Gucci właśnie wkroczyło w nową, kontrowersyjną erę? Ogłoszenie Demny Gvasalii jako nowego dyrektora kreatywnego marki wywołało burzę spekulacji. Dlatego wielu znawców mody i dziennikarzy zastanawia się, czy jego dystopijna, streetwearowa estetyka pasuje do domu mody, który przez lata balansował między klasyką a ekstrawagancją? Dodatkowo zastanawia, dlaczego Kering zdecydowało się na tak radykalną zmianę po dwóch latach poszukiwań ponadczasowej elegancji? Czy Gucci pod rządami Demny stanie się jeszcze bardziej awangardowe. Czy wręcz przeciwnie – odnajdzie nową definicję luksusu? Jednak jedno jest pewne – świat mody z niecierpliwością czeka na pierwsze kolekcje, które pokażą, w jakim kierunku zmierza ten legendarny włoski dom mody.

Kim jest projektant

Demna Gvasalia – buntownik, wizjoner, mistrz dekonstrukcji. Czy to właśnie on zapisze nowy rozdział w historii Gucci? Pochodzący z Gruzji projektant przez lata budował swoją pozycję jako rewolucjonista mody, z powodzeniem przekształcając Balenciagę w jeden z najbardziej pożądanych i komentowanych domów mody na świecie. Czy jego eksperymentalne podejście, dystopijne inspiracje i odwaga w przełamywaniu granic estetyki odnajdą się w świecie włoskiego luksusu? Jego doświadczenie obejmuje współpracę z Maison Margiela, Louis Vuitton i Vetements – marką, którą sam stworzył, zmieniając definicję streetwearu. Teraz Demna Gvasalia staje na czele Gucci. Czy wprowadzi markę na zupełnie nowe, nieprzewidywalne tory? A może znajdzie równowagę między awangardą a ponadczasową elegancją? Jedno jest pewne – Demna nie boi się ryzyka. Zatem Gucci pod jego kierownictwem może stać się jeszcze bardziej zaskakujące, prowokujące i wyznaczające kierunki mody włoskiej na kolejne dekady.

Pozycja i kondycja Gucci na rynku

Gucci, ikona luksusu i jeden z filarów imperium Kering, zmaga się obecnie z wyzwaniami. Te wyraźnie odbijają się na jego wynikach finansowych. Dlatego w czwartym kwartale 2024 roku marka zanotowała spadek przychodów o 24 procent, co było nawet gorszym wynikiem od prognozowanych 23 procent. W skali całego roku sprzedaż marki skurczyła się o ponad 10 procent. Jednocześnie jej udział w zyskach operacyjnych Keringu, choć nadal dominujący, staje się coraz bardziej zagrożony.

Dla porównania, w latach świetności za kadencji Alessandro Michele, Gucci generowało prawie 10 miliardów euro rocznych przychodów. Wówczas był jednym z najszybciej rosnących luksusowych brandów na świecie. Czy nominacja Gucci dla Demny Gvasalii okaże się przełomowym momentem. Może przywróci marce dawną chwałę? A może jego kontrowersyjna i awangardowa estetyka odstraszy tradycyjnych klientów i narazi dom mody na dalsze straty? W czasach, gdy konkurenci, tacy jak Louis Vuitton czy Hermès, odnotowują stabilne wzrosty, Gucci musi odnaleźć równowagę między ekskluzywnością a innowacyjnością. Czy Demna Gvasalia i Gucci zdołają wykreować nową wizję? Taką, która połączy modową prowokację z komercyjnym sukcesem?

Redaktor Luxury News

Joanna Baran

Firma: Gucci

Powiązane artykuły

Cannes 2025 – między sztuką a luksusem

Torebki wieczorowe premium – top 10 marek

Jacht Armani Admiral – projekt, który redefiniuje luksus

MET GALA 2025 – najciekawsze kreacje i recenzja gali

Odważna kampania reklamowa Schiaparelli Spring Summer 2025

Joanna Baran 2025-03-15 2025-03-15
Udostępnij
Facebook Twitter Email Drukuj
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Proszę zaznacz ocenę

Polecane artykuły

Cannes 2025
Moda

Cannes 2025 – między sztuką a luksusem

2025-05-16
Torebki Wieczorowe Premium
Moda

Torebki wieczorowe premium – top 10 marek

2025-05-15
Jacht Armani Admiral
JachtyModa

Jacht Armani Admiral – projekt, który redefiniuje luksus

2025-05-10
Met Gala 2025 16
Moda

MET GALA 2025 – najciekawsze kreacje i recenzja gali

2025-05-06
Kategorie
  • Hotele
  • Nieruchomości
  • Restauracje
  • Podróże
  • Moda
  • Sztuka
  • Inwestycje
O nas
Luxury News • narzędzie do komunikacji dla marek premium. To także społeczność tworząca najnowsze wiadomości ze świata luksusu. To głos reprezentujący branżę premium i super premium.
Linki
  • Jak wstawić artykuł na WordPress?
  • Jak napisać dobry artykuł newsowy?
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Cookies
  • FAQ
  • Kontakt
Dołącz do Luxury News

    © LuxuryNews.pl. All Rights Reserved.
    Login
    Welcome Back!

    Sign in to your account

    Zapomniałeś hasła?