Versace, znany z odważnych i krzykliwych kreacji, wprowadziła niespodziewane zmiany w swojej kampanii na sezon jesień-zima 2024. Projekt, stworzony przez uznanych fotografów Merta & Marcusa jest wyrazisty i klasyczny zarazem. Sceneria zdjęć to kultowy hotel Chateau Marmont w Los Angeles. Kultowe miejsce dodające całości wyjątkowego charakteru.
Co charakteryzuje nową kampanię Versace na sezon jesień-zima 2024?
Kampania zatytułowana „spontaniczny moment skrojonej rebelii” wprowadza nową estetykę do marki Versace. Donatella Versace wraca do Los Angeles. Modele pojawiają się w ikonicznych korytarzach i pokojach hotelu Chateau Marmont. Kolekcja łączy w sobie luksusowe rzemiosło z wyrazistym, odważnym stylem. Ubrania mają coś ze stylu luksusowej rebelii. Kontrast kolorów tworzy atmosferę buntu. Linia ubrań jest czysta i minimalistyczna, lecz jednocześnie przełamana luksusowymi tkaninami i drapieżnymi kolorami. Projektantka mówi o „przemyślanej dzikości”, gdzie klasyczne krawiectwo jest zakłócane przez drapowania i printy. Kampania Versace na sezon jesień-zima 2024 rzuca się w oczy i zapada w pamięć.
W kolekcji pojawiają się także hafty i żakardy, luksusowe tweedy. Białe, ostro zakończone kołnierze w kształcie jaskółki zdobią lekkie, szyfonowe koszule i sukienki dla kobiet. Charakterystyczna precyzja kroju Versace generuje siłę kolekcji. Widać ją w sukienkach z wysokimi rozcięciami po męskie, dopasowane marynarki noszone z wąskimi spodniami i wysokimi butami. Skórzane sukienki i spódnice z drapowaniem wydają się spontaniczne, lecz są kontrolowane i precyzyjne w kroju. Kolor sezonu to intensywny odcień szminki czerwieni. Żywy i wyrazisty. Bogaty, barokowy print zdobi legginsy i wieczorowe suknie. Dodaje kolekcji graficznego wyglądu.
Jakie emocje wzbudza kampania Versace
Nowa kampania Versace na sezon jesień-zima 2024 wzbudza mieszane emocje wśród odbiorców. Prostota wizualna zdjęć podkreśla szczegóły ubrań, ale jednocześnie może sprawiać wrażenie zbyt wyciszonego i spokojnego. Ikoniczny hotel Chateau Marmont, pełen hollywoodzkiego blasku, w tej kampanii jest bardziej neutralnym tłem niż samodzielnym bohaterem.
Choć kampania jest opisywana jako „spontaniczny moment skrojonej rebelii”, jej realizacja jest bardziej wyważona niż buntownicza. Prezentuje wyrafinowaną elegancję i czystość linii. Stanowi odświeżający kontrast do wcześniejszych, żywiołowych kampanii Versace. Z drugiej strony, brakuje tu eksplozji energii, która stała się znakiem rozpoznawczym marki. Pomimo minimalistycznej estetyki, kampania zdołała uchwycić ducha wyrafinowanego buntu. Jest on głęboko zakorzeniony w DNA Versace.
Autorzy kampanii Versace
Za kampanię odpowiadała czołowa ekipa kreatywna. Donatella Versace, jako główny dyrektor kreatywny, współpracowała z uznanymi fotografami i reżyserami Mertem & Marcusem. Modelami w kampanii są Loli Bahia, Vittoria Ceretti, Fernando Lindez, Lee Minseok i Hedi Ben Tekaya.
Ta zgrana ekipa stworzyła kampanię, która, mimo swojej elegancji, budzi różnorodne emocje i prowokuje do dyskusji. Zdjęcia zachwycają. Widać też, że Versace nie boi się eksperymentować i wprowadzać nowości do swojej modowej narracji.
Redaktor Luxury News
Joanna Baran
Źródło: versace.com
Firma: Versace