Blog wykorzystuje technologie plików "cookies", które podczas korzystania przez Użytkowników i Gości Bloga, zapisywane są w ich urządzeniach końcowych. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Bloga na urządzeniu końcowym Użytkownika i Gościa. Zobacz politykę prywatności oraz Szczegóły używanych ciasteczek.
Tak, zgadzam się
Luxury NewsLuxury News
Zmiana wielkości czcionkiAa
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Aktualnie czytasz: Chanel w świecie filmu
Udostępnij
Zmiana wielkości czcionkiAa
Luxury NewsLuxury News
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Szukaj
  • Biżuteria
  • Dom
  • Hotele
  • Inwestycje
  • Medycyna estetyczna
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Opieka zdrowotna
  • Podróże
  • Restauracje
  • SPA
  • Sztuka
  • Technologia
  • Jachty
  • Samoloty
  • Architektura
  • Uroda
  • Zegarki
  • Sport
Follow US
Luxury News > Moda > Chanel w świecie filmu
Moda

Chanel w świecie filmu

Fashion Consulting
Zaktualizowano: 10.12.2024 17:31
Fashion Consulting
Udostępnij
Chanel W świecie Filmu
Fot. wwd.com
Udostępnij

Jedna z najbardziej luksusowych marek modowych na świecie od lat udowadnia, że moda to nie tylko ubrania, ale także narzędzie opowiadania historii. Chanel w świecie filmu znalazł swoje miejsce jako partner artystów i twórców, łącząc modę z kulturą wizualną. Dom mody, znany z ikonicznego stylu i nieustannego wspierania sztuki, odegrał bowiem znaczącą rolę w filmowym debiucie fabularnym Joshuy Oppenheimera, „The End”. To przedsięwzięcie, które potwierdza, że Chanel to instytucja aktywnie uczestnicząca w promowaniu sztuki i wartości, które mogą zmieniać świat.

Spis treści
Moda jako element narracjiKostiumy Chanel Chanel w świecie filmu, jako nośnik wartości

Moda jako element narracji

„The End” to niezwykły musical dystopijny, który podejmuje tematy społeczne i ekologiczne. Film, którego premiera miała miejsce 6 grudnia 2023 roku w USA, jest pierwszą fabułą Oppenheimera. Twórcy znanego z dokumentów „The Act of Killing” i „The Look of Silence”, nominowanych na międzynarodowych festiwalach filmowych. Tym razem twórca skupia się na historii rodziny żyjącej w luksusowym podziemnym bunkrze, podczas gdy świat na powierzchni płonie. W głównych rolach wystąpili m.in. Tilda Swinton, Michael Shannon, George MacKay i Moses Ingram. Tilda, jako ambasadorka Chanel od wielu lat, wcieliła się w postać Matki, byłej tancerki. I to jej stroje zaprojektowane przez Chanel odegrały kluczową rolę w budowaniu jej filmowego wizerunku.

Chanel W świecie Filmu
Fot. forbes.com

Kostiumy Chanel

Dzięki współpracy Chanel z projektantką kostiumów Frauke Firl, znaną z pracy przy takich dziełach jak „Antychryst” czy „Hannah Arendt”, Swinton nosi w filmie aż dziesięć wyjątkowych kreacji. Wśród nich znalazły się tweedowy garnitur w kratę, granatowa jedwabna piżama, czerwona spódnica z jedwabiu oraz kostium kąpielowy marki Eres. Całości dopełniają akcesoria i biżuteria Chanel.

Te stroje nie są jednak jedynie estetycznym dodatkiem. Chanel podkreśla, że ich zadaniem było oddanie charakteru bohaterki i podkreślenie jej roli w fabule. „Sposób, w jaki Matka się ubiera, jest jej sposobem na zachowanie pozycji, potwierdzenie swojego istnienia i tłumienie traumy w świecie na krawędzi” – wyjaśnia marka. Ciekawym przypadkiem jest też postać grana przez Moses Ingram, która zaburza kruche rodzinne relacje. Nosi ona specjalnie zaprojektowaną morelową sukienkę oraz kremowy garnitur inspirowany kolekcją haute couture Chanel na wiosnę 2020 roku. Symbolizuje to jej próbę asymilacji z rodziną i wyrzeczenie się swojej przeszłości.

Chanel w świecie filmu, jako nośnik wartości

Współpraca z kinem to dla Chanel coś więcej niż marketing. Stroje projektowane przez markę pomagają budować charakterystykę postaci, a sama obecność domu mody w takich projektach wzmacnia przekaz artystyczny dzieł. „The End” to także opowieść o nadziei, miłości i potrzebie budowania inkluzywnego społeczeństwa w obliczu globalnych wyzwań. Dzięki takim projektom marka pokazuje, że potrafi być nie tylko ikoną stylu, ale także zaangażowanym uczestnikiem dyskursu kulturowego. Chanel w świecie filmu to więc dowód na to, że moda może być sztuką i nośnikiem ważnych idei jednocześnie.

@Movie Digger

Powiązane artykuły

Małgosia Bela w niezwykłej kampanii

Jonathan Anderson dyrektorem Diora – wszystkie kolekcje w jednych rękach

Co to za firma AIM’N?

Cannes 2025 – między sztuką a luksusem

Torebki wieczorowe premium – top 10 marek

Fashion Consulting 2024-12-10 2024-12-10
Udostępnij
Facebook Twitter Email Drukuj
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Proszę zaznacz ocenę

Polecane artykuły

Małgosia Bela Kampania 2026
Moda

Małgosia Bela w niezwykłej kampanii

2025-06-06
Jonathan Anderson Dyrektorem Diora
Moda

Jonathan Anderson dyrektorem Diora – wszystkie kolekcje w jednych rękach

2025-06-02
Co To Za Firma Aim'n
Moda

Co to za firma AIM’N?

2025-06-02
Cannes 2025
Moda

Cannes 2025 – między sztuką a luksusem

2025-05-16
Kategorie
  • Hotele
  • Nieruchomości
  • Restauracje
  • Podróże
  • Moda
  • Sztuka
  • Inwestycje
O nas
Luxury News • narzędzie do komunikacji dla marek premium. To także społeczność tworząca najnowsze wiadomości ze świata luksusu. To głos reprezentujący branżę premium i super premium.
Linki
  • Jak wstawić artykuł na WordPress?
  • Jak napisać dobry artykuł newsowy?
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Cookies
  • FAQ
  • Kontakt
Dołącz do Luxury News

    © LuxuryNews.pl. All Rights Reserved.
    Login
    Welcome Back!

    Sign in to your account

    Zapomniałeś hasła?