Marka Tom Ford, założona przez Toma Forda w 2005 roku, szybko zdobyła uznanie za swoje luksusowe produkty. Odzież, akcesoria, kosmetyki i perfumy z logo Ford to esencja nowoczesnej ekskluzywności.Projektant, znany ze swojego wyjątkowego stylu łączącego hedonizm z maksymalistycznym minimalizmem. Wcześniej u Gucci zrewolucjonizował wizerunek marki w latach 90. Tom Ford zasłynął również z kontrowersyjnych kampanii reklamowych, które łączyły sensualność z prowokacją, co stało się jego znakiem rozpoznawczym. Teraz zmiany u Toma Forda na stanowisku dyrektora kreatywnego powodują, że trudno przewidzieć, w jakim kierunku podąży marka
Dotychczasowi liderzy marki z zmiany u Toma Forda
Tom Ford, po sprzedaniu swojej firmy gigantowi kosmetycznemu Estée Lauder w 2022 roku, zrezygnował z kierowania marką,. Otworzyło to drogę dla nowego lidera. W kwietniu 2023 roku stanowisko dyrektora kreatywnego objął Peter Hawkings. Przez wiele lat współpracował z Fordem od czasu jego działalności w Gucci. Dotąd był odpowiedzialny za męską linię odzieżową marki Tom Ford. Jego mianowanie na dyrektora kreatywnego miało na celu kontynuowanie dziedzictwa Forda. Zapowiadało podtrzymanie charakterystycznego stylu marki.
Krótka kadencja Petera Hawkingsa
Peter Hawkings opuścił stanowisko dyrektora kreatywnego po niecałym roku. Podczas swojej krótkiej kadencji starał się oddać hołd stylowi Forda, wprowadzając subtelniejsze interpretacje hedonistycznej estetyki, charakterystycznej dla marki. Jednak jego wizja okazała się zbyt subtelna, by przyciągnąć uwagę rynku i prasy na dłużej. Teraz znów następują zmiany u Toma Forda.
W oficjalnym oświadczeniu Guillaume Jesel, prezes i dyrektor generalny Tom Ford, oraz Lelio Gavazza, CEO Tom Ford Fashion w Ermenegildo Zegna Group, podziękowali Hawkingsowi za jego wkład w rozwój marki.
Przyszłość marki Tom Ford
Odejście Hawkingsa stawia nowojorski dom mody przed wyzwaniem znalezienia nowego lidera, który będzie w stanie sprostać oczekiwaniom rynku i kontynuować dziedzictwo Forda. Marka zapowiedziała, że nowy dyrektor kreatywny zostanie ogłoszony wkrótce. Do tego czasu nie zostanie zorganizowany pokaz kolekcji SS25.
Ermenegildo Zegna Group, która posiada licencję na produkcję odzieży Tom Ford na 20 lat, z opcją przedłużenia o kolejne 10 lat, stoi przed zadaniem znalezienia odpowiedniego następcy. Wprowadzi on markę w nową erę. Musi jednak zachować jej charakterystyczny styl i wartości.
Przetasowania na ważnych stanowiskach w znanych domach mody
Zmiany u Toma Forda to nie wszystko. W marcu 2024 roku Pier Paolo Piccioli opuścił Valentino po 25 latach. Jego miejsce zajął Alessandro Michele, były projektant Gucci. Dries van Noten również ogłosił swoje odejście z własnej marki. Virginie Viard, dyrektor artystyczna Chanel, również odeszła. Jej następca jeszcze nie został ogłoszony. Niedawno nastąpiło również tąpnięcie w Burberry.
Redaktor Luxury News
Malcolm Lux
Źródło: vogue.com
Firma: Tom Ford